Cecilia Fällman: ”Compliance ingen börda – utan en konkurrensfördel”
Compliance, det vill säga kostnaden för att följa lagar och branschstandarder, behöver inte vara en bromskloss. Istället kan det skapa möjligheter och vara en nödvändig affärsstrategi. Det skriver Cecilia Fällman, affärsområdeschef för compliance på Plantvision, i en gästkrönika.
Innovation inom medtech handlar inte bara om att utveckla banbrytande produkter utan också om att navigera i ett alltmer komplext regelverk. Samtidigt är compliance en affärsstrategisk fråga. Det är inte valbart, utan en förutsättning för att överhuvudtaget kunna vara verksam på marknaden. Att förstå och integrera regelverken från början kan avgöra...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration