23948sdkhjf

Replik Johan Falk, vd, OneMed - Om återförsäljare

“I mogna branscher fyller såväl återförsäljare som produktbolag en viktig roll. Att både Sony och Mediamarkt, Unilever och ICA, Bacho och TOOLS fyller viktiga positioner i marknader där slutkunder, såväl privatpersoner som företag, köper in 10,000 tals små artiklar tror jag alla inser. Det är också viktigt att inse att utan en aktör som ser till kundens bästa och samlar inköpskraften från många små kunder så uppstår en obalans i värdekedjan som missgynnar kunden. OneMed vill hjälpa vården att välja den bästa och mest prisvärda produkten i varje givet läge. Det är alltid kunden som väljer den lösning som passar dem bäst. Som återförsäljare har man inte den djupaste produktkompetensen utan den djupaste kompetensen kring kundens totala behov kring förbrukningsvaror. OneMeds roll är att hjälpa kunden sänka kundernas totalkostnad och samtidigt höja vårdkvaliten. Produktbolagens roll är att nu och i framtiden utveckla innovativa produkter som ständigt förbättrar vården. Vården tjänar på att dessa två positioner i värdekedjan samarbetar på bästa sätt.” Johan Falk, vd OneMed
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062