Den danska onlinebutiken Kids-world kommer till Sverige
Annette var 19 år när hon fick sitt första barn. Idag 15 år senare äger hon och hennes man Kids-World tillsammans och idag har de 130 medarbetare. Kids-world är nu redo för att lanseras på den svenska marknaden.
Grundade Kids-world när hon var 19 år gammal
2006 blev Annette Lykke Nielsen mamma för första gången. Hon var då 19 år gammal när hon och hennes man, Jesper Klit Johansen, välkomnade sin dotter Laura. De var unga föräldrar och letade efter en onlinebutik som erbjöd snygga och moderna kläder för bebisar och barn. När hon inte hitta en butik som höll måttet grundade paret Kids-world tillsammans. Samtidigt som Annette tog hand om sin dotter och företaget slutförde hon även sin utbildning på handelshögskolan.
Ganska snabbt blev Annette Lykke Nielsen ansiktet utåt för Kids-world och hon är idag CEO för Kids-world. Alla inköp som sker tar Annette hand om tillsammans med sin assistant Jeanette. Tillsammans ansvarar de för inköp från fler än 400 olika märken som inkluderar både skandinaviska och internationella märken.
Hennes man, Jesper, är utbildad datatekniker och han tar hand om den tekniska delen av verksamheten och företaget. Jesper har även hand om ekonomin.
Det föll sig naturligt att dela upp arbetet mellan oss. Jesper har mer kunskap om de tekniska delarna än mig, säger Annette Lykke Nielsen. Kids-world har haft en årlig tillväxt på 30-35 procent under de senaste åren och idag finns det 130 medarbetare på Kids-world.
“Brugernes Favorit” gick till Kids-world 2018
“Foreningen for Dansk Internethandel” utser varje år utmärkelsen "Brugernes Favorit" och det är ett hyllat pris eftersom att priset är den enda utmärkningen inom e-handelskategorin där det är de danska konsumenterna som röstar. 2018 tilldelades Kids-world den välkända utmärkningen.
Priset är hyllat eftersom att det är kunderna som utser vinnarna och för oss på Kids-world är våra kunder alltid det viktigaste som vi har. Vi har mycket att tacka dem för som till exempel allt stöd och även framgången som företaget upplever, säger CEO för Kids-world Annette Lykke Nielsen.
Med utmärkelsen som är som en bekräftelse från kunderna har Kids-world bestämt sig för att erbjuda samma service till svenskarna. Efter en stor anställningen är företaget nu redo för den svenska marknaden.
Sverige erbjuder en större marknad än Danmark och vi upplever att det finns färre konkurrenter på den svenska marknaden än den danska. Kids-world har en möjlighet att erbjuda alla svenskar en webbutik som innehåller allt som de behöver för som en barnfamilj. I sortimentet finns allt från kläder och skor för bebisar till tonåringar samt även utrustning, möbler, tillbehör och leksaker.
Förhoppningsvis kommer Kids-world bli lika älskad av svenskarna som de är i Danmark tack vare det stora utbudet, de snabba leveranserna och den professionella kundservicen.
Bygger ett större lager
En viktig del för Kids-world är att kunna erbjuda sina kunder ett stort och varierat utbud av produkter för barn. Nu när Kids-world har påbörjat sin internationella lansering behöver de även öka lager kapaciteten. Företaget vill bli lika stor i Sverige som de är i Danmark och förhoppningen är även att fortsätta att expandera till andra länder.
Kids-world håller därför på med en ny utbyggnad av lagret på 4000 kvadratmeter som kommer att bli färdigt i sommar. Den utökade lager kapaciteten gör det möjligt för Kids-world att erbjuda samma breda utbud till den svenska marknaden.
I sortimentet hos Kids-world finns det över produkter från över 400 olika märken. Det finns många stora internationella märken samt även många välkända svenska och danska märken. Totalt finns det 40 000 aktiva artikelnummer i vårt sortiment.
Vi hoppas att lagret kommer att vara redo att användas i sommar och att lagret kommer att göra det möjligt för oss att fortsätta växa, säger ägaren av Kids-world Annette Lykke Nielsen.