23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Designlampor dominerar marknaden, men varför?

En gång i tiden var designlampor något som man hade, om man hörde till i specifik grupp av befolkningen, vilket var om man hade råd med det.

Alltså var det inte något som alla hade tillgång till, eller drömde om att få. I dessa dagar handlar interiör dekoration om att skilja sig från alla andra.

Unik produkt och hög kvalité
Det gör sig gällande på många olika områden, det svenska folket har i en längre period haft stort intresse i designersoffor, bord och stolar till exempel. Här är lampor inte annorlunda, och som konsekvens finns det många olika verksamheter som producerar i alternativa och kreativa mönster.

Möbler är därför generellt ett område där man kan visa sin personlighet och individuella stil. Därtill är det inte bara den annorlunda stilen och det stora urvalet som svenskarna gillar. Designmöbler har vuxit till at fokusera mycket på extra bra material och genomsiktlig verksamhetsstruktur med stor transparens.

En längtan efter variation
Svenskarnas intresse ligger i stor del i att man kan identifiera sig med en verksamhet. Det är alltså också det extra värde som man får av att äga en unik soffa, eller liknande. Om det är lite svårt att förstå, då kan vi jämföra det med att äga IKEA möbler. Medan de är funktionella, inte kostar särskilt mycket och funkar ganska bra, då finns det många som äger dessa möbler.

Det betyder ju då att ditt hem inte er unikt till dig, och att andras hem ser ut som dit. Då fattas den där personlige förbindelsen till dit hem, vilket kan göra det ganska svårt at känna sig bra tillpass när man är hemma.

Vi kan alltså därför konkludera att svenskarna gärna vill vara unika i deras inredning. Medan det är mycket populärt just nu att vara modern, ser vi också folk går i motsatta hållet. Här går man tillbaka till andra tiders stil och implementerar dom i sitt hem. Et av dessa produkter är den 60–70 talls inspirerade Flowerpot.

Denna är mycket populär i Sverige och är därför ett perfekt exempel på att svenskarna har intresse i mer old-school design. Om inte flowerpot är den modellen som du bäst gillar, då kan du hitta flera modeller som har en liknande stil eller en helt annan stil hos lampemesteren.

Märkets historia gör en stor skillnad
Det kan också vara svårt att skulle välja mellan de olike märken som finns på marknaden. Här kan man kolla på verksamhetens historia och deras etik. Om man kan hitta en annan förbindelse till en produkt, annat än man bara gillar utseendet på det, då får man en bättre känsla om möblerna i sitt hus.

Det är inte särskilt många som tycker det är så himla trevligt att bo i ett hus, som liknar att man bara tog et magasin och köpte allt från deras framvisning. Man kan så klart göra sitt hus mer personligt om man hänger upp bilder, eller lägger till något annat som är unikt för dig.

Men vi håller fortfarande fast i, att det ät lättast att göre ett statement och vara unik i sina möbler, än det är med så mycket andra grejer i ditt hem.

Sänd till en kollega

0.047